Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

sobota 5. prosince 2015

Dacia Logan MCV 2015, test auta aneb uspokojivé zá(v/m)ěry

Obšírný test Dacie Logan MCV 2015 tu nehledejte, přečtěte si jakýkoliv jiný test tohoto vozu na Internetu. Došel jsme k přesvědčení, že se závěry většiny z nich shodují s těmi mými... A proto si tu poznamenám jen několik nesourodých postřehů a neověřených údajů od prodejce:

  • auto je celkem levné a je to na něm vidět (snad v každém detailu)
  • jízdní vlastnosti
    • jízdní vlastnosti ve srovnání se Sanderem úchvatné (může za to rozvor?)
    • rozvor - 2634mm (to není zlé)
      • Škoda Octavia I - 2512mm
      • Škoda Octavia II - 2578mm
      • Škoda Octavia III - 2667mm
      • Renault Megane I - 2580mm
      • Renault Megane II - 2686mm
      • Renault Megane III - 2703mm
    • motory
      • turbo benzín 0,9 TCe je děs, vůbec mi nesedl
        • bez turba nejede
        • se záběrem turba jede tak nějak neurvale
        • a kde záběr turba končí jsem nijak zvlášť neověřoval, asi mi to za to nestálo
      • benzín 1,2 16V je na poměry fajn, takovej přiškrcenej motor z Fáčka ;-) (emisním normám vzdejme hold)
      • spotřeba je u obou benzínů v praxi údajně srovnatelná, vážně to bude okolo 7l?
      • spotřeba nafťáků prý osciluje okolo 5l
    • nádrž benzínů čítá 50l, no mohla by být větší, ale což
    • karoserie, příliš mnoho plechu, trochu plastu navíc bych ocenil
    • motorový prostor
      • dostatečný přístup k většině pro mě zajímavých částí (malý motor ve velkém prostoru)
      • světlomety - žárovky H4 a půjdou lehce vyměnit, no ne...
    • interiér
      • na nohy a hlavy je dostatek místa jak vepředu tak vzadu, paráda
      • lacinost se nezapře ve většině detailů
      • hromada dílů pochází očividně ze starších Renaultů, na čemž není nic zlého
      • některé páčky vypadají divně, ale nějak to nakonec funguje
      • i s volantem nastavitelným pouze v jedné ose jsem si našel bez problémů vhodnou pozici
      • ano, boční vedení sedaček mi při mém letu chybělo, ale co, chci jezdit slušně a pomalu...
      • zadní sedačky dělené 1/3 a 2/3 jsou fajn, škoda, že nelze sklopit i sedáky a dostat tak rovnou ložnou plochu
    • bezpečnost
      • žádná sláva, 3* dle EuroNCAP 2015
        • ochrana posádky na tom není zrovna příkladně aspoň že děti v autosedačce jsou celkem cajk
        • video naznačuje, že A sloupek by větší náraz asi nevydržel
        • hlavové airbagy by také nebyly od věci
        • hlavně však chybí předpínače bezpečnostních pásů, které by výsledek pozitivně ovlivnily
        • jak je to s množstvím vysokopevnostní oceli v karoserii, tak na to se mě raději neptejte
    • výbava
      • není co řešit - Artica + příplatek za plnohodnotnou rezervu...
    • co se jinam nevešlo
      • ESC je nevypínatelné, jestli to půjde zvládnou vytažením pojistek, tak na to existují rozporuplné názory, bez sdružené pojistky ABS/ESC údajně auta nestartují a samotná pojistka ESC prý nezaručuje nefunkčnost ESC... A neptejte se mě proč bych chtěl vypínat ESC, zvlášť když budu jezdit slušně :-)
      • barva karoserie
        • výběr barev bez příplatku (na barvu to přeci nejezdí, řekla kdysi jedna žena... :-))
          • bílá glacier (ledovec)
          • modrá navy (moře?)
        • oslovil jsem několik desítek žen a poprosil je o vyslovení jejich názoru
          • ze začátku se zdálo, že jedině mě samotnému se bude líbit bílá, postupem času se to naštěstí trochu srovnalo
          • nakonec to dopadlo 12 ku 7 (modrá versus bílá)


    Žádné komentáře:

    Okomentovat