Obšírný test Dacie Logan MCV 2015 tu nehledejte, přečtěte si jakýkoliv jiný test tohoto vozu na Internetu. Došel jsme k přesvědčení, že se závěry většiny z nich shodují s těmi mými... A proto si tu poznamenám jen několik nesourodých postřehů a neověřených údajů od prodejce:
- auto je celkem levné a je to na něm vidět (snad v každém detailu)
- jízdní vlastnosti
- jízdní vlastnosti ve srovnání se Sanderem úchvatné (může za to rozvor?)
- rozvor - 2634mm (to není zlé)
- Škoda Octavia I - 2512mm
- Škoda Octavia II - 2578mm
- Škoda Octavia III - 2667mm
- Renault Megane I - 2580mm
- Renault Megane II - 2686mm
- Renault Megane III - 2703mm
- motory
- turbo benzín 0,9 TCe je děs, vůbec mi nesedl
- bez turba nejede
- se záběrem turba jede tak nějak neurvale
- a kde záběr turba končí jsem nijak zvlášť neověřoval, asi mi to za to nestálo
- benzín 1,2 16V je na poměry fajn, takovej přiškrcenej motor z Fáčka ;-) (emisním normám vzdejme hold)
- spotřeba je u obou benzínů v praxi údajně srovnatelná, vážně to bude okolo 7l?
- spotřeba nafťáků prý osciluje okolo 5l
- nádrž benzínů čítá 50l, no mohla by být větší, ale což
- karoserie, příliš mnoho plechu, trochu plastu navíc bych ocenil
- motorový prostor
- dostatečný přístup k většině pro mě zajímavých částí (malý motor ve velkém prostoru)
- světlomety - žárovky H4 a půjdou lehce vyměnit, no ne...
- interiér
- na nohy a hlavy je dostatek místa jak vepředu tak vzadu, paráda
- lacinost se nezapře ve většině detailů
- hromada dílů pochází očividně ze starších Renaultů, na čemž není nic zlého
- některé páčky vypadají divně, ale nějak to nakonec funguje
- i s volantem nastavitelným pouze v jedné ose jsem si našel bez problémů vhodnou pozici
- ano, boční vedení sedaček mi při mém letu chybělo, ale co, chci jezdit slušně a pomalu...
- zadní sedačky dělené 1/3 a 2/3 jsou fajn, škoda, že nelze sklopit i sedáky a dostat tak rovnou ložnou plochu
- bezpečnost
- žádná sláva, 3* dle EuroNCAP 2015
- ochrana posádky na tom není zrovna příkladně aspoň že děti v autosedačce jsou celkem cajk
- video naznačuje, že A sloupek by větší náraz asi nevydržel
- hlavové airbagy by také nebyly od věci
- hlavně však chybí předpínače bezpečnostních pásů, které by výsledek pozitivně ovlivnily
- jak je to s množstvím vysokopevnostní oceli v karoserii, tak na to se mě raději neptejte
- výbava
- není co řešit - Artica + příplatek za plnohodnotnou rezervu...
- co se jinam nevešlo
- ESC je nevypínatelné, jestli to půjde zvládnou vytažením pojistek, tak na to existují rozporuplné názory, bez sdružené pojistky ABS/ESC údajně auta nestartují a samotná pojistka ESC prý nezaručuje nefunkčnost ESC... A neptejte se mě proč bych chtěl vypínat ESC, zvlášť když budu jezdit slušně :-)
- barva karoserie
- výběr barev bez příplatku (na barvu to přeci nejezdí, řekla kdysi jedna žena... :-))
- bílá glacier (ledovec)
- modrá navy (moře?)
- oslovil jsem několik desítek žen a poprosil je o vyslovení jejich názoru
- ze začátku se zdálo, že jedině mě samotnému se bude líbit bílá, postupem času se to naštěstí trochu srovnalo
- nakonec to dopadlo 12 ku 7 (modrá versus bílá)
Žádné komentáře:
Okomentovat