Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

čtvrtek 12. prosince 2013

První běžky v sezóně 2013/2014

Nová sezóna na sebe nechala poměrně dlouho čekat, prvního rozumného sněhu jsme se na Novoměstsku dočkali až v sobotu 7. prosince. Kupodivu jsem toho dne nestál s prkýnky na nohou, ale naopak buržoustně hodoval v Brně (aneb k humrovi kečup? :-) ) Ale těsně před půlnocí jsem se to pokusil napravit, skočil jsem do auta a půlnoční krajinou, kterou olizovaly sněhové jazyky vyletěl vstříc Vysočině.

Avšak ani nedělní ráno jsem nepřivítal na běžkách... Teprve pozdní dopoledne se stalo dějištěm mého prvního zimního běžkoklopýtání. Spolu se mnou nečekaně vyrazili Láďa s Marcelou, no Marcelu jsme ve skutečnosti téměř okamžitě nechali trochu sprostě svému osudu a pokračovali jen s Láďou. A kdeže jsme to vlastně byli? Auto jsem zabodli v lese mezi Skleným a Třemi Studněmi a nabrali směr Fryšavský ledovec. Asi nikoho nepřekvapí, že jsem se jal rozorávat přívaly panensky bílého sněhu a tesat do nich nevzhledné inverzní kolejnice, no spíše to připomínalo dvoušroubovici DNA (stále se mám co učit :-) ) Kopírování profilu lesa mi brzy zarazila orba, no zase tolik sněhu vážně nebylo :-) Záhy jsme narazili na poměrně luxusní stopu neznámého běžkaře, skoro bych napsal běžkaře s velkým B :-) Krásná stopa však nevedla na vytoužený ledovec, mizela u nejbližšího buku v lese... Ale co může být lepšího než první vyjížďka na bežkách v podobě Odysey v místech, kde jsem ještě nelyžoval?

Nepopsatelná nádhera v podobě zasněženého lesa, zimou provoněného čistého vzduchu a božského ticha. Od Buku jsem se vydali po modré turistické směrem na Devět skal okolo Brožovi a Hudecké skalky, Fryšavského kopce a Křivého javoru. Déle pak po lesních asfaltkách ve stopě od auta na Blatky a lesem do kopce na Fryšavské hájenky, kde ovšem nebylo po stopě ani památky a tak jsem se stal na cestě do Fryšavy opět ledoborcem... Za svoji práci bych se nepochválil, ale co :-) Z Fryšavy už přirozeně stopa na ledovec byla, a tak jsme do ní vpluli a pomalu i rychleji stoupali zpět na Tři Studně. Zde následovala silniční časovka, nevím proč ty silnice na kopcích sypou, kdo po nich má pak lyžovat? :-) Marcela na nás už nějakou chvilku čekala, no snad jsme ji příliš nerozlobili.

Prvních 19km na běžkách bylo vážně luxusních, i po týdnu se usmívám od ucha k uchu... Jediným škraloupem na krásné pohádce tak zůstává pondělní obleva, která nás o tuto krásu na nějaký čas připravila...

2 komentáře:

  1. Dobrý den, četl jsem Váš příspěvek o běžkách peltonen Nanogrip.. Máte je ještě? Jak je s odstupem času hodnotíte? Uvažuju o modelu astra (= facile)

    díky!

    OdpovědětVymazat
  2. Běžky Peltonen Nanogrip jsem měl jen půjčené, tj. těžko mohu hodnotit s odstupem času. Doporučení/nedoporučení závisí čistě na vašich preferencích a na tom, co od běžeckého lyžování očekáváte. Osobně si je třeba nedovedu představit jako jediné běžky, které bych měl - chyběla by mi radost ze skluzu. Naopak si je dovedu dobře představit jako jedny z mnoha běžek ve "stáji", po kterých bych sáhl za specifických okolností (typ sněhu, chybějící čas na přípravu běžek, apod.)

    OdpovědětVymazat