Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pátek 29. března 2013

Podnikám, podnikáš, podnikáme - Itálie v obrazech

Sem tam člověk vymyslí nějakou zvrhlost, třeba jako zúčastnit se Marcialongy. K tomu si přisadí organizátoři tím, že vás postaví na konec startovního pole a váš čeká (sebe)vražedná vřava... Po čase sedíte doma a říkáte si, že by se hodila nějaká fotka ze závodu, nejlépe ta, na které vypadáte jako byste umírali, abyste všem ukázali jak jste drsní - což není problém, vypadáte tak na všech (ne drsně, ale mrtvě určitě, což, řekněme si na rovinu, není známka drsnosti ani punku) :-) Týden si počkáte než italská společnost, která akci fotila oindexuje všechny fotografie, BTW vzhledem k počtu lidí na startu to není vůbec špatný výkon. Když se tak stane, tak s jistou a vlastně úplně neopodstatněnou hrdostí si vyberete pár fotek, hodíte je do košíku a pak se zděsíte ceny, která vám zasadí slušnej direkt - fotka 15*21cm za 7 euro + poštovné 4 euro případně jpeg 10 euro + poštovné 0 euro (kdo by to byl řekl, že mi to pošlou mailem zdarma). S nadávkami o vydřiduších si ty dvě fotky za pětibábu odpustíte (to ještě nevíte co vás čeká za ceny na Vasáku :-)), koš vyprázdníte a žijete spokojeně jako by nikdo nikdy žádné vaše fotky neudělal... Uplynou dva měsíce a ve schránce vás čeká obálka s potiskem "TOP-SECRET", odesilatel pochází z Itálie, původně jsem si myslel, že je to z Vatikánu, pozvánka do tajných archivů nebo tak podobně... No další ohledání obálky ukázalo, že jsem se mýlil, píše mi společnost, která dělala fotky na Marče:

"Dear athlete,
the staff of Fotostudio3 thinks to please you by sending you the photos of the event that you participated in. If you are concerned, these are our prices... 

...We remind you that if we will not receive any payment, we will not be send you photos for next edition."

Spolu s tímto psaním přišlo 7 fotografií formátu 15*21cm, tj. 7 * 7 + 4 = 53 euro, dle kurzu 29.3.2013 25,725 jde bratru o 1364Kč za 7 fotek umírajícího šaška - děkuji, nechci! A že mi příště nic nepošlete? No vzhledem k tomu, že jsem se zařekl "jedenkrát a dost"... a i kdybych se nezařekl...

A co jsem tím chtěl říct? Zajímavý obchodní model. Z menších závodů v ČR jsem zvyklý, že jednu akci fotí klidně dvě různé společnosti a nejde o to, zda na ní startuje 200 lidí nebo 4000 lidí, obě dvě společnosti se nejspíše uživí (dělají to již slušnou řádku let) a přitom jpeg většinou zdaleka nestojí ani 2 euro. Tak mi řekněte, kde je rozdíl?

Žádné komentáře:

Okomentovat