Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

pátek 13. dubna 2012

Kontrola a údržba řetězu silničního motocyklu

  1. Kontrola řetězu (napnutí a lubrikace)
    1. Zběžná kontrola před každou jízdou
    2. Důkladná kontrola v pravidelných intervalech 500-1000km za normálních podmínek, častější při jízdách v dešti a špíně
    3. Kontrolu provádíme na několika místech řetězu
  2. Kdy, jak a proč udržovat řetěz motocyklu?
    1. V pravidelných intervalech 500-1000km za normálních podmínek, častější při jízdách v dešti a špíně
    2. Údržbu provádíme tímto způsobem
      1. Čistíme řetěz
        1. Prostředek dle typu řetězu
      2. Udržujeme řetěz správně lubrikovaný
        1. Před lubrikací řetěz vyčístíme a zahřejeme (např. 10min jízdy)
        2. Mazivo dle typu řetězu (O-rings, X-rings, ...)
        3. Snažíme se nezastříkat od oleje pneumatiku
      3. Udržujeme řetěz správně napnutý
        1. Dle konkrétního motocyklu a řetězu
    3. Pravidelná údržba řetězu má vliv na
      1. Bezpečnost jízdy
      2. Životnost řetězu
      3. Životnost primárního a sekundárního ozubeného kola
      4. Provozní náklady

Žádné komentáře:

Okomentovat