Pokračování bikové série přineslo potykání si s další legendou, Harley Davidson Fat Boy 114. Lhostejno, že mě zmíněná legendárnost doběhla jen chvilku před sepsáním těchto několika poznámek. Jméno stroje mi povědomé bylo, to ne že ne, ale stěží bych si k němu přiřadil konkrétní vizuální představu. Tak či onak, jste-li na tom se znalostmi Fat Boye stejně jako já, doporučím Vám přečíst si drby o vzniku jména této legendy, a také prohlédnout hodně tučný seznam filmů, ve které jste ho mohli spatřit, v čele s Terminátorem 2, kde se na něm prohání neméně legendární Arnie...
Ano, důvodů, proč si koupit legendární stroj je opravdu mnoho. Po svezení na něm bych však stěží jen hledal nějaké racionální v případě, že byste prostě hledali dobrou motorku na ježdění. Chápu, že brand H&D nejde škrtnout, chápu, že ikonické jméno Fat Boy nejde škrtnout a stejně tak ani kategorii cruiserů. Co mi vadilo? Poloha všech částí těla je zcela neergonomická, stačily asi dvě minuty, abych začal chytat křeče do kyčlí. Občas mě divoká akcelerace uvedla do zcela nezdravého záklonu a v křečovitě snaze udržet se řídítek a nevypadnout z motorky jsem ještě více zatáhl za plyn, což uvedlo stroj do ještě zběsilejšího chvatu a mě do ještě větších problémů. Podobně zvrácené, nebezpečné a vlastně i hloupé mi přijde umístění tachometru na nádrž. Množství času, který se člověk nedivá na cestu před sebou, když se snaží zkontrolovat svoji rychlost nebo ověřit zda vypnul "dokonalé" směrovky je na pováženou... Tohle je zkrátka jedna velká tragédie.
Co se týče zbytku, ten je lepší a lepší, myšleno v kontextu H&D obecně. Na dvouválcové véčko motor šlape poměrně klidně, nebál bych se ho dokonce pochválit, tedy až na vrchol a omezovač, kdy jsem najednou netušil, zda motor nemá poruchu, zda třeba neumírá, což nebylo zrovna k popukání, zvláště při jízdě po dálnici, sotva vyletět a hned zase přemýšlet, kde to odstavíte u svodidel... Nu což, aspoň jsem zjistil, že musím řadit. Njn. ani monstrózní dvouválcové véčko s obřím krouťákem vám zkrátka nemůže nabídnout to, co vám mohou dát nejlepší velké řadové čtyřválce, kde zařadíte pětku nebo šestku a už vás při běžném klidném cestování řazení vůbec nemusí zajímat. Kromě všeobecné pochvaly motoru bych se nebál chválit převodovku a stejně tak i brzdy. Obecně odmyslet si neodmyslitelnou neergonomii, nebylo by to vůbec špatné...
Žádné komentáře:
Okomentovat