Štítky

auta (18) běh (34) beskydy (13) brusle (34) cukroví (11) divadlo (1) DIY (2) filmy (17) golf (1) hory (37) IT (68) jednokolka (1) kola (109) kolce (10) koloběžky (4) koncert (4) koně (1) létání (20) lezení (22) literatura (8) lodě (2) lyže (130) motorky (61) osobni (1) osobní (102) plavání (4) posilování (2) potraviny (27) příroda (8) recenze (3) recepty (62) sauna (1) squash (3) tanec (3) telefony (19) turistika (60) USA (58) vlaky (4) vysocina (3) wakeboarding (1) závod (1) závody (84) ZLM (66)

čtvrtek 27. října 2011

Maková náplň

Nedávno jsem dostal chuť na těstoviny s mákem. V obchodě jsem už šahal po sáčku s mákem, když jsem si uvědomil, že jej nemám čím pomlet, proto jsem koupil "makovou náplň" v domnění, že jde o mletý mák s cukrem. To že jeho chuť nebyla nejlepší mě zdaleka nepřekvapilo, aneb co není z vlastní zahrádky ani jako z vlastní zahrádky chutnat nemůže. Když jsem však sáček vyhazoval do koše, tak jsem se mimoděk podíval na jeho zadní stranu a padlo mi do očí složení této náplně, a to mě již překvapilo.


Složení 200g makové náplně:
  • mletý mák (51%)
  • cukr
  • instantní pšeničná mouka
  • pšenice tvrdá
  • modifikovaný škrob E1422
  • zahušťovadlo E401
  • stabilizátory E341, E450
  • sůl
  • aroma
  • stopy arašídů, suchých skořápkových plodů, mléka, sójí, sezamu
Kromě toho, že jsem dostal za své peníze ohromných 102g máku, tak jsem byl navíc obohacen o mnoho dalších látek, o které jsem nestál. Myslím, že příště bude vhodnější vymyslet, jak pomlet mák, než kupovat něco podobného. Jak by měla správná maková náplň vypadat ilustruje fotografie níže.


Žádné komentáře:

Okomentovat